Reklam

Torosların Zirvesinde Yol Sevinci

Büyükşehir Belediyesi, Antalya’nın en yüksek zirvelerinden biri olan Kaş Akdağ’a yol yaptı.

29 Ağustos 2016 - 13:24
Reklam

Bugüne kadar ilk kez hizmet alan Yörükler, “İş makinelerini görünce gözlerimize inanamadık. Yapılan yolu hayal bile edemezdik. 15 günde gittiğimiz yolu, şimdi 1 günde gideceğiz” dedi.

Seçimlerden önce “Yolu olmayan mahalle ve yayla kalmayacak” sözünü veren Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, bu sözünü bir kez daha yerine getirdi. Antalya’nın en yüksek noktalarından olan Kaş ilçesi sınırlarındaki 3 bin 51 metre yüksekliğindeki Akdağ’a, ilk kez yol yapıldı. 2 bin 800 metreye kadar yapılan yol ile Akdağ’ın yaylalarında yaşayan Yörükler, 15 günlük göçlerini 1 günde yapacak.

YÖRÜKLER İSTEDİ BÜYÜKŞEHİR YAPTI

Antalya Büyükşehir Belediyesi İlçeler Koordinatörü İsa Akdemir, Akdağ’ın bölgedeki en yüksek noktalardan biri olduğunu belirterek, “Biz şu anda 2 bin 800 rakımda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bugüne kadar Yörüklerimiz atla, eşekle geliyormuş. Büyükşehir Belediyesi’ne yayla yolu konusunda yoğun bir talep oldu. 20 kilometreye yakın bir yolu yaptık. Bu yol Çavdır tarafına da gidecek. Kaşlılar ve Çavdırlılar yayla olarak burayı kullanıyorlar. Buraya gelen insanlar, artık araçlarıyla, traktörleriyle rahatlıkla bu yaylaya ulaşabilecek” dedi.

ANTALYA’DAN KAŞ’IN DAĞINA HİZMET GİTTİ

Büyükşehir yasası çıkmadan önce çok eleştiriler aldığını, “Antalya’dan Kaş’a hizmet mi gider” dendiğini hatırlatan İsa Akdemir, “Görüldüğü gibi değil Antalya’dan Kaş’a, Akdağ’ın 2 bin 800 metrelik yaylasına bile hizmet gidiyor. İsteyince, çalışınca oluyor. Bugüne kadar buraya hiç hizmet gelmemiş. Antalya’nın belki de ulaşımı en zor köşesine yol götürdük. Burada yaşayan insanlar artık açtığımız yoldan ulaşımlarını sağlayacaklar” diye konuştu.

RÜYAMDA GÖRSEM İNANMAZDIM

Yaylalarına gelen yolun sevincini yaşan Nazlı Topaloğlu, “Çocukluğumdan beri yaz aylarını bu Karagöl Gökler Yaylası’nda geçiriyoruz. Yatacağımız yatağı, çadırımızı, kabımızı kacağımızı, yiyeceklerimizi, bazen eşekle, bazen katırla bazen de kendimiz taşıyoruz. İş makinesini burada gördüğümde gözlerime inanamadım. Rüyamda bile göremeyeceğim bir şey. Allah, bu yolda emeği geçen herkesten razı olsun. Bu yol, hayatımızı çok kolaylaştıracak” dedi.

YÖRÜKLERİN YOL MUTLULUĞU

Çavdır Köyü’nden 60 yaşındaki Süleyman Tülpar, “Yaylamıza eskiden deve ile eşekle gelirdik. Babam 110 yaşına kadar yaşadı. Babam yaşlanınca çok gelmek istedi. Eşekle zar zor getirmiştik. Şimdi çok rahat gelebiliyoruz. Menderes Başkanımızdan Allah razı olsun bu yolu yaptırdığı için” şeklinde konuştu.

82 yaşındaki Ali Tülpar ise duygularını şu şekilde ifade etti; “Bu memlekette doğduk. Hayvancılık yapıyoruz. Haziran’da çıkarız,  Ağustos’un sonlarına kadar kalırız. Artık çok rahat gelebileceğiz. Gelecek sene de bu yoldan geleceğiz. 15-20 çadır vardı bu dağda. Yolsuzluktan başka yaylalara gitti çoğu. Şimdi yol yapıldı, bu sayı artacaktır. Yaylamız şenlenecek.”

YÖRÜKLER İSTEDİ, BÜYÜKŞEHİR YAPTI

Akdağ’ın Karagöl Gökler Yaylası’nda yaşayan 70 yaşındaki Recep Büyükünal, 15 günlük yolu 1 günde gideceklerini belirterek, “Eskiden eşeklerle gidiyorduk, şimdi traktörle 1 günde yaylamıza ulaşacağız. Yapılan yolun kıymeti büyük. Allah devletimizden razı olsun” dedi.

Kemer Mahalle Muhtarı Ramazan Çatılı, bölgedeki muhtarlarla, Akdağ’ın yaylalarına yol yapılması için Büyükşehir Belediyesi’ne başvurduklarını belirterek, “Akdağ’ın yayla yolu görüldüğü gibi hızla yapılıyor. Yolumuz göllere doğru devam ediyor. Bu yol gerçekten ihtiyaçtı. Birbirinde evli Yörüklerimiz vardı. Birbirlerine gidemiyorlardı. Şimdi ulaşım çok rahat olacak” ifadelerini kullandı.

Bu haber 836 defa okunmuştur.